Akhir-akhir ini ramai yang pm dengan saya bertanya apakah solusi atau rahsia bagi merawat luka jahitan bersalin ibu agar cepat sembuh. Walaupun ibu hamil dah buat persiapan dengan banyak membaca dan menerima tips-tips untuk mudah proses bersalin tapi dalam situasi sebenar kadang-kadang ia di luar kawalan ibu. Sesetengahnya ibu menghadapi  contraction bersalin berjam-jam lamanya sehingga tiada tenaga lagi untuk meneran. Dan sesetengahnya tak dapat menahan diri dan tak sedar telah mengangkat punggung dari katil ketika meneran sehingga mengakibatkan koyakan teruk pada tempat bersalin wanita.

CERITA PENGALAMAN JAHITAN LUKA BERSALIN SAYA

Pengalaman saya sendiri direzkikan melahirkan 3 orang putera secara normal juga mempunyai cerita tersendiri. Ketika melahirkan anak sulung, laluan bersalin saya terpaksa digunting sedikit dan menerima beberapa jahitan. Mungkin sebab pengalaman pertama dan tak berapa pandai cara meneran, saya terpaksa digunting sedikit pada bukaan laluan mungkin untuk mengelakkn dari terjadi koyakan yang besar. Saya sendiri tak pasti.

Vivix Bantu Luka Jahitan Bersalin Agar Cepat Sembuh
Credit Foto : FB Bahtiar & Eda.

Berbeza kelahiran anak kedua, saya dah belajar teknik pernafasan dan waktu-waktu yang tepat untuk meneran. Dengan 2 kali nafas saya berjaya mengeluarkan bayi lelaki comel seberat 3.3kg. Cumanya saya mengalami juga koyakan sedikit pada miss v kerana tak dapat nak menahan diri dari mengangkat punggung ketika meneran. Ye laa, dalam keadaan sakit teramat sangat otak memang dah tak mampu nak berfikir banyak melainkan nak cepat-cepat selamat melahirkan bayi. Begitu juga dengan kelahiran bayi ke3, saya masih menghadapi masalah untuk mengawal diri dari mengangkat punggung mengakibatkan ketiga-tiga pengalaman melahirkan saya mempunyai luka jahitan pada laluan kelahiran bayi.

Kesan daripada ini, semasa fasa berpantang memang agak jenuh juga penjagaan diri yang perlu saya tempuhi ketika itu. Termasuk pengalaman demam ketika berpantang dan ditambah proses menyusukan bayi untuk kali pertama sememangnya situasi yang sangat mencabar. Oleh itu tidak dinafikan fasa merawat luka bersalin saya juga mengambil masa untuk sembuh sebelum kenal dengan Shaklee.

RAHSIA MERAWAT LUKA JAHITAN BERSALIN IBU AGAR CEPAT SEMBUH

Sebenarnya, ada rahsia yang lebih  mudah untuk ibu bersalin agar luka jahitan bersalin tidak terbuka semula namun masih selamat dan semulajadi. Seperti perkongsian seorang ibu yang bijak berikut. Kisah ngerinya pengalaman beliau bersalin dan luka jahitan bersalin nya pula agak banyak dan sakit ketika dalam tempoh fasa berpantang.

Jom baca,

Vivix Bantu Luka Jahitan Bersalin Agar Cepat Sembuh

Bersalinkan Maryam secara normal dan vacum. 2 hari sakit tak dapat tidur, seminggu di hospital, 2 kali induce.

Sehari balik dari hospital, maryam demam panas dan kuning naik tinggi. Jadi kena masuk nicu.

5 hari dia di NICU, Ainul ulang alik 2-3 kali ke DEMC setiap hari untuk hantar susu.

Jahit kat bawah yang ” banyak” belum sembuh.. asyik bergerak ke sana sini sampai 1 tahap ainul nak berjalan pun sakit giler. nak duduk lagi la. sampai dalam kereta menangis dekat husband sebab tak boleh nak duduk pun. nak duduk pun takut. huhuu

Ya ALLAH sakitnya.

Nak duduk sakit..

Nak berjalan lagi la sakit..

Sampai nak duduk menanges.. huhuhu

 

Pilihan terakhir, Ainul makan vivix. Dulu rasa vivix ni MAHAL la. Tapi bila dah SAKIT , MAHAL dah tak nampak dah. Yang PENTING sakit hilang.

 

3 Hari konsistent makan setiap hari….

ALHAMDULILLAH.. lega sangat. Dah takde pedih, sakit nak duduk, berjalan. Siap boleh pakai seluar

 

MANFAAT LAIN VIVIX BUAT IBU BERPANTANG SELAIN LUKA JAHITAN BERSALIN CEPAT SEMBUH

BONUS lagi bila makan vivix semasa berpantang ni:

  1. SUSU MERIAH. memang dalam pantang susu memang banyak. tapi kali ni ‘ lain sangat ‘ .. sampai demam pulak bengkak susu. Alhamdulillah dapat bayak buat stok ebm untuk anak.
  2. Darah kotor berketul ketul keluar. cerita dekat akak mengurut. dia cakap bagus darah tu keluar. darah tu kalau tak keluar bahaya. bahaya kalau darah nifas ni tak keluar betul betul. keluar habis. pernah baca darah nifas yang tak bersih boleh jadi kanser.
  3. Badan rasa segar, sedap la orang cakap. takde la lemau semacam. badan bertenaga. boleh uruskan anak anak walaupun pantang sendiri. muka pun tak pucat sebab peredaran darah berjalan lancar

Kalau rasa set berpantang banyak bebenor nak kena telan, ambil je vivix ni je rasanya dah cukup. ALL in 1.

Memang berbaloi makan vivix masa pantang. Sangat puas hati. Next berpantang pun akan pastikan vivix ada pada hari pertama bersalin nanti. baru la luka cepat sembuhkan

Terima kasih kerana hadir dalam hidup saya.

Terima kasih sebab kembalikan senyuman saya.

NUTRISI TAMBAHAN BANTU IBU CEPAT SEMBUH DAN SIHAT UNTUK MENYUSU BAYI

Jadi, samada bersalin normal atau ceasar kedua-duanya ada risiko yang tersendiri terhadap ibu. Sangat -sangat penting penjagaan yang elok, sokongan keluarga dan nutrisi makanan yang terbaik bagi membantu proses penyembuhan dan fasa merawat luka jahitan bersalin berlaku dengan cepat selepas ibu-ibu bergadai nyawa melahirkan anak2.

Bayangkan belum sempat ibu berehat lagi tapi sesetengah mereka perlu menghadapi situasi anak perlu cek darah untuk tentukan tahap bahaya kuning, anak perlu duduk di NICU dan pelbagai kes lagi. Ini tak langsung boleh menjejaskan emosi ibu berpantang juga secara tak langsung proses penyembuhan luka bersalin.

Vivix Bantu Luka Jahitan Bersalin Cepat Sembuh

Oleh itu, bagi mereka yang ingin mendapatkan konsultasi berkenaan apakah nutrisi terbaik yang mudah dan sesuai diambil oleh ibu bersalin serta memberikan kesan semuladi tanpa membahayakan kesihatan ibu berpantang, serta ingin dapatkan Vivix pada harga yang istimewa boleh hubungi saya di,

✍FB : Siti NorAini Sheikh Abdullah

✍FB Page : CelikSihat Page

✐Blog : CelikSihat 

✐Instagram : shakleeseriiskandar_kakct
✉Email : sitinurra77@gmail.com
✆HP : 019-514 6495
✆WhatsApp : 019.514.6495

➲COD Area : Bt Gajah, Tronoh, UTP, UITM, Bandar U, Seri Iskandar, Bota & Parit

Inshaallah saya sedia membantu anda!

Sekiranya nak order VIVIX terus dan nak VIVIX terus sampai ke muka pintu rumah anda tanpa melalui saya, anda boleh juga buat belian dengan klik pada BUTTON berikut.

Merawat Luka Jahitan Bersalin

 

#sharingisloving

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *